«Σώστε τον Φάρο»: Με αυτό τον τρόπο θα στείλουν το μήνυμα τους για τον παραμελημένο φάρο της Σύρου!

Ένα από τα σημαντικότερα σύγχρονα μνημεία που δίνουν το στίγμα της Ελλάδας και την περίοπτη θέση που κατείχε ανέκαθεν η χώρα μας στην παγκόσμια ναυτική ιστορία αργοσβήνει, παραδομένο στη φθορά του χρόνου και την εγκατάλειψη.
 
Όμως οι φάροι της Ελλάδας, αντί να προστατεύονται και να αναδεικνύονται, αργοσβήνουν παραδομένοι στη φθορά του χρόνου. Στη θέση κάποιων από αυτούς μπήκαν φωτοσημαντήρες, φτηνοί και εύκολοι στην τοποθέτηση και την συντήρησή τους και οι φαροφύλακες πήραν σιγά-σιγά το δρόμο της επιστροφής για το στεριανό σπίτι τους… Ελάχιστοι έχουν πια απομείνει να φροντίζουν και να περιποιούνται το μοναχικό, ανεμοδαρμένο κατάλυμα τους.
 
Ένας τέτοιος φάρος με σπουδαία ιστορία είναι ο παλαιότερος και υψηλότερος Φάρος στο Γαϊδουρονήσι, μισό μίλι από τη Σύρο που βρίσκεται σε άθλια κατάσταση αρκετά παραμελημένος.
 
Δεδομένου της κατάστασης δύο συμπολίτες μας, είχαν την ιδέα να διανύσουν μια απόσταση κολυμπώντας ο ένας και κάνοντας κανοε καγιακ ο έτερος, στέλνοντας ένα μήνυμα, ”ΣΩΣΤΕ ΤΟΝ ΦΑΡΟ”, χτυπώντας το καμπανάκι στους ιθύνοντες για την παραμέληση ενός τόσο ιστορικού μνημείου.
 
Ο καπταν Σιδερής Μαμίδης και ο Ιατρός Γυναικολόγος Άγγελος Κούτρας, θα ξεκινήσουν (καιρού επιτρέποντος) την προσπάθεια αυτή την Πέμπτη 17/9/2020 και ώρα 16:30 από τη περιοχή της Αζολίμνου, διανύοντας περιμητρικά το γαιδουρονησι και τον ιστορικό Φάρο, ενώ θα τερματίσουν στο λιμάνι της Ερμούπολης στο άγαλμα του Κανάρη.
Την προσπάθεια αυτή θα καλύψει το Cyclades24.gr
Λίγα λόγια για τον πρώτο “κρατικό” ελληνικό φάρο.
Ο φάρος θεμελιώθηκε στις 25 Ιανουαρίου 1834 στη νησίδα Γαϊδουρονήσι, μισό μίλι από το λιμάνι της Σύρου. Αρχιτέκτονάς του, ήταν ο Βαυαρός Γιόχαν Ερλάχερ (Johann Erlacher), και κατασκευάστηκε από την Γαλλική εταιρεία φάρων.
Το ύψος του κυλινδρικού του πύργου είναι 29 μέτρα και τό εστιακό του ύψος είναι 68 μέτρα. Είναι τοποθετημένος εμπρός απ’ το λιμάνι Ερμούπολης Σύρου, στο μικρό ερημικό νησάκι Γαιδουρονήσι ή Δίδυμη. Η θεμελίωση πραγματοποιήθηκε, για το πρώτο έτος της βασιλείας του Όθωνα, με βασιλική δαπάνη. Εντάχθηκε στο Ελληνικό φαρικό δίκτυο μετά τους Βαλκανικούς Πολέμους το 1912-13. Μέρος του φάρου καταστράφηκε κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το 1948 επισκευάστηκε και από τότε λειτουργεί εκπέμποντας 1 λευκό φωτισμό κάθε 2 λεπτά. Είναι ο πιο παλιός και ταυτόχρονα ψηλότερος φάρος του Ελληνικού φαρικού δικτύου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Άνθρωποι πηδούν στη θάλασσα για να γλιτώσουν από τη φωτιά - Επιχείρηση διάσωσης ανοιχτά της Ραφήνας από το Superrunner και SUPER FERRY