Άρια Δαφνά: Έρχονται κι άλλα άδικα και παράλογα χαράτσια για τους δημότες;

Σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα, που υπάρχουν παραδοσιακοί οικισμοί, επιδοτούνται από το κράτος για την συντήρηση και ανάπλασή τους, όπως συμβαίνει και στη χώρα μας. Σ αυτούς τους οικισμούς, ξέρουμε ότι και η Ερμούπολη είναι μια τέτοια προνομιούχος πόλη και εκεί στηρίζεται και ένα μέρος του τουρισμού της.

Στο  νησί μας, με την εισήγηση  13315, από 17/7/2020 της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, φαίνεται ότι μαγειρεύεται ιδιαίτερα φορομπηχτική πολιτική και αποτρεπτική για την συντήρηση και ανάπλαση τέτοιων παραδοσιακών οικιών, επιβαρύνοντας αλόγιστα και άδικα, και τους τωρινούς αλλά και τους μελλοντικούς ιδιοκτήτες τους.

Και σας εξηγώ:

  1. Η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, στο τελευταίο Κοινοτικό Συμβούλιο της Ερμούπολης, εισηγήθηκε την επιβολή τέλους χρήσης, στην κίνηση, στάθμευσή η στάση οχημάτων άνω των 10 τόνων, που εκτελούν μετακομίσεις οικοσκευών, αυτοκινήτων μεταφοράς ετοίμου σκυροδέματος, αποκομιδής, προϊόντων κατεδάφισης και εκσκαφών, καθώς και αυτοκινήτων που μεταφέρουν  οικοδομικά υλικά για την ανέγερση η αποπεράτωση οικοδομών, επί των πλακοστρωμένων & γρανιτο-στρωμένων δημοτικών οδών της πόλης της Ερμούπολης και για τις εντός σχεδίου πόλεως περιοχές.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Παιδεία και Ανεξιθρησκία

Το ως άνω τέλος χρήσης πλακοστρωμένων & γρανιτο-στρωμένων δημοτικών οδών θα καταβάλλεται σε κάθε διέλευση του οχήματος και το ύψος του θα καθοριστεί από την οικονομική επιτροπή του Δήμου. Παράλληλα οι αιτούντες την άδεια διέλευσης, θα πληρώνουν και τις τυχόν φθορές και των οδοστρωμάτων.

Και ναι μεν λένε ότι αυτό το νέο χαράτσι θα το ορίσει η οικονομική επιτροπή του Δήμου, πλην όμως έρχεται η επιτροπή συγκοινωνιών του Δήμου, που βρίσκονταν σε αδράνεια και χειμερία νάρκη εδώ και 12 μήνες και τώρα που την χρειάζονται για να δικαιολογήσουν  την φοροεισπρακτική τους πολιτική και ουσιαστικά να αποτελέσει οδηγό για την οικονομική επιτροπή του Δήμου, να την αναστήσουν. Να γνωμοδοτήσει θετικά, στα νέα παράλογα και άδικα αυτά χαράτσια, και μάλιστα, να μας πει ότι σύμφωνα με κάποια μελέτη βλαβών των πλακόστρωτων των τελευταίων 7 ετών, θα πρέπει να καταβάλλεται τέλος χρήσης πλακοστρωμένων & γρανιτο-στρωμένων δημοτικών οδών, ποσό 75,00 ευρώ ανά διέλευση για οχήματα μεικτού βάρους από 10-20 τόνων, και ποσό 150,00 ευρώ ανά διέλευση για οχήματα μεικτού βάρους άνω των 20 τόνων.

  1. Ακόμα, η ίδια υπηρεσία, εισηγείται, την τροποποίηση του υπάρχοντος κανονισμού, (απόφαση  ΔΣ 173/2018), που προβλέπει την κατ’ εξαίρεση χρήση πεζόδρομου κλπ για τις ίδιες πιο πάνω περιπτώσεις οχημάτων, και την καταβολή τέλους χρήσης πεζόδρομου 30,00 ευρώ ημερησίως. Και επί πλέον, εγγυητική επιστολή, για την αποκατάσταση τυχόν φθορών των οδοστρωμάτων. Και προσδιορίζει με την τροποποίηση το τέλος χρήσης πεζόδρομου, από 30,00 ευρώ  ημερησίως σε 30,00 ευρώ ανά διέλευση οχήματος, καταργώντας την εγγυητική επιστολή για την αποκατάσταση των τυχόν φθορών.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  "4 Οκτωβρίου 1974: Ημέρα σταθμός για την μεταπολίτευση στην Ελλάδα"

Και όλα αυτά, τη στιγμή μάλιστα, που ο κόσμος δοκιμάζεται, και οικονομικά, και υποφέρει και το πολεοδομικό καταταλαιπωρεί τον κόσμο, και γενικά η οικοδομή έχει παγώσει

Τέλος εκτός από τις παράλογες και άδικες επιβαρύνσεις διερωτώμεθα, ποιος θα ελέγχει τις φορολογήσιμες διελεύσεις των φορτηγών, και θα καταγράφει τις τυχόν φθορές των πλακόστρωτων, και των δρόμων με τους γρανίτες? Θα προσλάβει ο Δήμος τροχονόμους? Και υπαλλήλους μηχανικούς, για να ελέγχουν εάν το συγκεκριμένο φορτηγό πέρασε τόσες φορές και τι είδους φθορές έκανε? Και μάλιστα σε εποχή που παρά τις εξαγγελίες δεν υπάρχει Δημοτική Αστυνομία?

Αυτή η απόφαση θα πλήξει με πολλούς τρόπους την Ερμούπολη. Και φοβάμαι μήπως θα δημιουργηθούν παράπονα διενέξεις και ίσως κοινωνική αναταραχή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Προβλήματα προσβασιμότητας για ΑμΕΑ στην Ερμούπολη

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία,

Άρια Κ. Δαφνά,

Κοινοτική Σύμβουλος Ερμούπολης