Καλλιόπη Δεσποτίδη: Μέσα από τον Τουρισµό η ποιοτική, οικονοµική ανάπτυξη της Αµοργού

Συνέντευξη στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα moneytourism.gr και στο δημοσιογράφο Κωνσταντίνο Δερζιώτη παραχώρησε η Αντιδήμαρχος Πολιτιστικής και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αμοργού, Καλλιόπη Δεσποτίδη. Παρουσιάζει το πλάνο της τουριστικής προβολής και ανάπτυξης του νησιού και αναλύει τους λόγους που πρέπει να επισκεφθεί κάποιος την Αμοργό.

Ακολουθεί η συνέντευξη

Πως παρεμβαίνει ο Δήμος στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής;
Στo πλαίσιo του σχεδιασµού της τουριστικής ανάπτυξης του νησιού µας λειτουργούµε την Επιτροπή Τουρισµού του δήµου Αµοργού, η οποία συµµετέχει σε όλες τις εκθέσεις που εκπροσωπείται η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Προωθούµε και υποστηρίζουµε δράσεις προσέλκυσης διεθνών παραγωγών, µε σηµαντική υπεραξία όταν κυκλοφορήσουν στους κινηµατογράφους, όπως η διεθνής συµπαραγωγή «Κόρες», που γυρίζεται αυτό το καλοκαίρι στο νησί µας. Επιπλέον, ενθαρρύνουµε τοπικές επιχειρήσεις ώστε να εφαρµόζουν καλές πρακτικές στην προετοιµασία και τη διάθεση του τουριστικού προϊόντος. Και, φυσικά, στηρίζουµε κάθε πρωτοβουλία που διατηρεί την παραδοσιακή φυσιογνωµία του τόπου µας και προστατεύουµε τα µοναδικής σηµασίας µνηµεία του νησιού µας.

Πως προβλέπετε -βάσει των στοιχείων που έχετε μέχρι τώρα- ότι θα εξελιχθεί η τουριστική κίνηση στο νησί σας την εφετινή σεζόν;
Δεν πιστεύω πως υπάρχει κάποιος που µπορεί να κάνει ασφαλή πρόβλεψη. Ζήσαµε κάτι φοβερό, την πανδηµία, και προσπαθεί όλος ο πλανήτης να σχεδιάσει την επανεκκίνηση µέσα σε ένα δύσκολο περιβάλλον. Εµείς όµως ως άριστοι οικοδεσπότες έχουµε «φορέσει τα καλά µας» και περιµένουµε τους επισκέπτες. Αυτό που µπορώ να προβλέψω είναι πως όποιος επιλέξει την Αµοργό θα δικαιωθεί.

Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Δήμος σας και σε ποιο βαθμό συμπαρίσταται η Πολιτεία;
Η σχέση του Δήµου µε την Πολιτεία είναι σε πάρα πολύ καλό επίπεδο. Τόσο µε την κεντρική διοίκηση, όσο και µε την Περιφέρεια. Προβλήµατα είναι φυσιολογικό να υπάρχουν, αλλά εµείς διεκδικούµε µε σχέδιο και υπευθυνότητα προς όφελος της Αµοργού. Βασικά ζητήµατα είναι η αναβάθµιση των δοµών υγείας, η ενίσχυση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης, ιδιαίτερα την τουριστική σεζόν, και η αναβάθµιση της καθηµερινότητας. Ως Δήµος έχουµε τα πλεονεκτήµατα και τα µειονεκτήµατα της νησιωτικότητάς µας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Τμήμα Πολιτισμού Κυκλάδων Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Περισσότερες από 75 δράσεις φέτος στις Κυκλάδες

Ποια είναι τα έργα τουριστικής, αλλά και γενικότερης υποδομής που έχουν γίνει τελευταία στο νησί και ποια αυτά που πρέπει να γίνουν;
Από την αρχή της θητείας µας έχουµε ξεκινήσει να υλοποιούµε ένα φιλόδοξο πρόγραµµα, µία µελετηµένη και τεκµηριωµένη πρόταση για την επόµενη µέρα της Αµοργού. Ο τουρισµός σχετίζεται άµεσα και έµµεσα µε όλους τους τοµείς ανάπτυξης του νησιού. Έτσι, στο επιχειρησιακό σχέδιο για την Αµοργό µας σχεδιάζονται και υλοποιούνται σηµαντικά έργα, όπως η αφαλάτωση, ο βιολογικός καθαρισµός, η αποχέτευση, η ύδρευση, κ.ά..

Επίσης, στον σχεδιασµό µας είναι η ανάπτυξη και αναβάθµιση των λιµανιών και των φυσικών όρµων ώστε να ενισχυθεί και ο θαλάσσιος τουρισµός. Η προσβασιµότητα σε όλες τις γωνιές του νησιού µας χωρίς να χαθεί η αυθεντικότητά τους είναι ένα µεγάλο στοίχηµα. Θέλουµε την Αµοργό σύγχρονη και αυθεντική και για τον επισκέπτη, αλλά πάνω από όλα για τον Αµοργιανό πολίτη.

Ποιος κατά τη γνώμη σας είναι ο ρόλος του Τουρισμού στην ανάπτυξη της περιοχή σας;
Η ποιοτική, οικονοµική ανάπτυξη της Αµοργού περνά µέσα από τον Τουρισµό. Και τα περιθώρια ανάπτυξής του είναι µεγάλα. Σχεδόν όλες οι οικονοµικές δραστηριότητες στην Αµοργό σχετίζονται µε τον τουρισµό, ακόµα και η γεωργία και η κτηνοτροφία. Βασικός στόχος είναι να ενισχυθούν όλες οι υπηρεσίες που σχετίζονται µε τον τουρισµό και φυσικά να επεκταθεί η τουριστική περίοδος. Για το τελευταίο σχεδιάζουµε πολιτιστικές, αθλητικές και κοινωνικές δράσεις που θα έρθουν να προστεθούν στις δυο σηµαντικές αθλητικές διοργανώσεις µας, η οποίες υλοποιούνται στην αρχή και στο τέλος της σεζόν, το Amorgos Trail Challenge και το Authetic Big Blue.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Σύλληψη 2 μη νόμιμων αλλοδαπών στη Σαντορίνη

Απευθυνόμενος στον Έλληνα, αλλά και αλλοδαπό τουρίστα, τι θα του λέγατε για να έρθει στην Αμοργό;
Αρχικά θα του έλεγα να µην το αφήσει για άλλη φορά. Η Αµοργός δεν είναι απλά ένας προορισµός, είναι µια εµπειρία που πρέπει να ζήσεις και να ξαναζήσεις και να τη µεταδίδεις και στους άλλους. Έχει µια αυθεντικότητα και απλότητα που συνδυάζονται µοναδικά ανυψώνοντας τις αισθήσεις. Οι επιλογές είναι πολλές: Κολύµβηση και κατάδυση στο απέραντο γαλάζιο, περίπατος και τρέξιµο σε µοναδικό δίκτυο µονοπατιών, θρησκευτικά και ιστορικά µνηµεία µέσα σε ένα περιβάλλον αιγαιοπελαγίτικο και γαστρονοµία µε ντόπια προϊόντα. Στην Αµοργό θα ζήσεις ένα όνειρο!

Έχετε επιλέξει στρατηγικά να προβάλλετε κάποια συγκριτικά πλεονεκτήματα του νησιού, όπως η Γαστρονομία. Πείτε μας για την στρατηγική αυτή. Τι άλλο περιλαμβάνει;
Ο γαστρονοµικός πλούτος της Αµοργού είναι άξιος ανάδειξης. Είναι ακόµα ένας σηµαντικός λόγος που αξίζει να επισκεφθεί κάποιος την Αµοργό, γιατί οι περισσότερες θετικές στιγµές της ζωής µας «περνούν από το στοµάχι» και τις χαρές µας τις γιορτάζουµε µε ένα µεγάλο, γευστικό τραπέζι.

Η στρατηγική προβολής ξεκίνησε µε τη δηµιουργία βίντεο µε τη συνεργασία της Λέσχης Γαστρονοµίας για την παρουσίαση παραδοσιακών συνταγών του νησιού µαγειρεµένες µε τοπικά προϊόντα. Η γαστρονοµία της Αµοργού θα αναδειχθεί και µέσα από τις θεµατικές εκδηλώσεις µας, αλλά και µέσα από την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων που είναι η βασική ύλη. Στόχςο µας είναι να δηµιουργήσουµε ένα µοναδικό, αυθεντικό γαστρονοµικό προϊόν, γεγονός που θα συµβάλλει στη στήριξη των τοπικών επαγγελµάτων και της τοπικής αγοράς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Χριστουγεννιάτικη αθλητική γιορτή για τα παιδιά στην Αμοργό

Τι θα κάνετε σε επίπεδο τουριστικής προβολής;
Από την αρχή του έτους είχαµε µπει δυναµικά στον σχεδιασµό της φετινής τουριστικής περιόδου, µε διοργανώσεις στον αθλητικό, πολιτιστικό και γαστρονοµικό τοµέα, µε προβολή στην Ελλάδα και το εξωτερικό, και σε άριστη συνεργασία µε το υπουργείο Τουρισµού, τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Προχωρήσαµε σε δύο σηµαντικές κινήσεις: Στη συνεργασία µε Γραφείο Συµβούλου Τουρισµού και στη σύσταση Γραφείου Τύπου και Δηµοσίων Σχέσεων. Η πανδηµία του κορωνοϊού έφερε πολλές ανατροπές στον σχεδιασµό µας, µε βασικότερη την ακύρωση ή αναβολή των εκδηλώσεων που θα προσέλκυαν επισκέπτες από όλο τον κόσµο. Από την άλλη ενισχύθηκε περισσότερο η συνεργασία µας µε την Κυβέρνηση και την Περιφέρεια. Ενηµερωνόµαστε καθηµερινά για τις εξελίξεις σε υγειονοµικό επίπεδο για να µπορέσουµε να επανασχεδιάσουµε τις πολιτιστικές µας εκδηλώσεις.

Η προβολή της Αµοργού µέσα από ΜΜΕ είναι συνεχής. Δίνουµε βάση στη χρήστη των social media και στις εµπειρίες που µοιράζονται επισκέπτες και δηµοσιογράφοι που λατρεύουν το νησί µας.

Επιπλέον, αυτό το καλοκαίρι θα πραγµατοποιηθούν στην Αµοργό, γυρίσµατα για την ταινία «Κόρες», µια ευρωπαϊκή συµπαραγωγή, γεγονός που θα προσδώσει µεγαλύτερη προβολή στο νησί.

Πως θα χαρακτηρίζατε τη συνεργασία με τους τουριστικούς επιχειρηματίες του νησιού;
Η συνεργασία µε τους τουριστικούς επιχειρηµατίες του νησιού είναι δηµιουργική. Δραστηριοποιούµαι κι εγώ στο τουριστικό επιχειρείν και αυτό κάνει ευκολότερη τη συνεργασία. Μας ενώνει όλους ένα σκοπός: η ποιοτική τουριστική ανάπτυξη της Αµοργού. Στόχος της Δηµοτικής Αρχής είναι η δηµιουργία ενός Συνδέσµου Επαγγελµατιών Τουρισµού, που αφενός θα συµβάλλει στον σχεδιασµό µιας ενιαίας εικόνας, αφετέρου θα µας βοηθήσει ώστε να είµαστε πιο διεκδικητικοί και αποτελεσµατικοί.