Έντονος είναι ο προβληματισμός που έχει προκληθεί στις ακτοπλοϊκές εταιρίες από τις οδηγίες του ΕΟΔΥ για το πώς πρέπει να ταξιδεύουν οι επιβάτες στα πλοία με προορισμό τα νησιά από τα μέσα Ιουνίου, όταν και θα απελευθερωθούν οι μετακινήσεις. Το νέο πλαίσιο για την ακτοπλοΐα, αναμένεται να ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες και όπως φαίνεται, ο κορωνοϊός θα αλλάξει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο που είχαμε συνηθίσει να ταξιδεύουμε.

Όπως υποστηρίζουν οι ακτοπλόοι, η λειτουργία των πλοίων στο 50% της δυναμικότητας τους θα προκαλέσει οικονομική ασφυξία στις εταιρείες του κλάδου και δε θα μπορέσουν να εξυπηρετήσουν τη ζήτηση Ιουλίου – Αυγούστου. Άλλωστε, ο θεωρείται εξαιρετικά αμφίβολο αν θα ταξιδέψουν όλα τα συμβατικά και ταχύπλοα το φετινό καλοκαίρι, με βάση τον προγραμματισμό που είχε γίνει στην προ κορωνοϊού εποχή.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, η θερμομέτρηση όλων των επιβατών και η συμπλήρωση των σχετικών εντύπων κατά την επιβίβαση θα προκαλέσουν μεγάλες καθυστερήσεις και ουρές, ταλαιπωρώντας το επιβατικό κοινό.

Επίσης, αναμένεται σε όλους τους χώρους στα εξωτερικά τμήματα του πλοίου να τηρείται απόσταση τουλάχιστον 1,5 μέτρων και υποχρεωτική χρήση υφασμάτινης μάσκας. Τα μέλη του πληρώματος θα ελέγχουν την τήρηση των κανόνων και των μέτρων από τους επιβάτες σε όλους τους χώρους του πλοίου. Όπως και στο μετρό, όπου υπάρχουν καθίσματα που δεν μετακινούνται, θα πρέπει να έχουν σήμανση για να ξέρει ο επιβάτης που μπορεί να κάτσει και που όχι.

Τι ζητούν οι ακτοπλόοι

Στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας και εκπρόσωποι των ακτοπλόων είχαν τηλεδιάσκεψη με στελέχη του ΕΟΔΥ, προκειμένου να διατυπωθεί το τελικό κείμενο. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι ακτοπλόοι ζήτησαν η εφαρμογή του πρωτοκόλλου μεταφοράς επιβατών που προτείνεται και που θα φθάνει το 50% μέχρι και το 55% κατά περίπτωση να ισχύσει μέχρι τις 15 Ιουνίου και από εκεί και πέρα να υπάρξει εκ νέου επανεξέταση του θέματος με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα των υπηρεσιών υγείας.

Τι είπε ο Πλακιωτάκης για τη στήριξη της ακτοπλοΐας

Αναφερόμενος στα μέτρα ενίσχυσης της ακτοπλοΐας, ο Υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, είπε ότι το υπουργείο προκειμένου να εξασφαλίσει τη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα θέσπισε τη δυνατότητα σύναψης συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας σε 34 γραμμές σε όλη την Ελλάδα και ήδη έχουν συναφθεί συμβάσεις με 32 πλοιοκτήτριες εταιρείες ύψους 2,5 εκατ. ευρώ.

Τόνισε ότι συνολικά για τη στήριξη της ακτοπλοΐας εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση 15 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, ενώ δόθηκε η δυνατότητα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες που εκτελούν συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας να λαμβάνουν προκαταβολή ίση με το 50% των μισθωμάτων που αναλογούν σε δρομολόγια που εκτελέστηκαν για τους μήνες Φεβρουάριο, Μάρτιο και Απρίλιο.

Ο κ. Πλακιωτάκης επεσήμανε ότι η οικονομική ενίσχυση των ακτοπλοϊκών εταιρειών δεν ήταν μία εύκολη οικονομική εξίσωση, καθώς χρειάστηκε η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με συγκεκριμένη κοστολογημένη πρόταση, προκειμένου να μην θεωρηθεί παράνομη κρατική ενίσχυση.

Ανέφερε, δε, ότι το υπουργείο Ναυτιλίας δεν περιορίζεται μόνο στην ενίσχυση μέσω εθνικών πόρων, αλλά επεξεργάζεται και κοστολογημένη πρόταση με το υπουργείο Οικονομικών με σχετικό αίτημα προς την ΕΕ μέσα στο Μάιο για τη διεκδίκηση ευρωπαϊκών πόρων για την ακτοπλοΐα με βάση το άρθρο 107 της συνθήκης της ΕΕ που αναφέρεται σε αποζημιώσεις εταιρειών.

Αναφερόμενος στη λειτουργία των ταχυπλόων είπε ότι ακόμα δεν έχουν ξεκινήσει τα δρομολόγιά τους και αν όλα κυλήσουν ομαλά με τον τουρισμό πιθανότητα μέσα στον Ιούλιο να μπουν σε κάποιες γραμμές. Σε αυτό το σημείο ο υπουργός τόνισε ότι «στην περίπτωση που δρομολογηθούν όλα τα πλοία και συμβατικά και ταχύπλοα καταλαβαίνετε ότι η έννοια της επιδότησης παύει να ισχύει». Συμπλήρωσε, τέλος, ότι η έννοια της επιδότησης και της ενίσχυσης ισχύει στη λογική να εξασφαλίσουμε τη μικρότερη δυνατή επικοινωνία με τη νησιωτική Ελλάδα.

loading...