Όπως σε όλες τις τουριστικές περιοχές, έτσι και στην Σύρο, η φετινή σεζόν ξεκινά με αρκετές αντιξοότητες και ιδιαιτερότητες εξαιτίας των συνεπειών που κληρονομήθηκαν από την πανδημία.

Μια εξ αυτών είναι η ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού, η οποία, πολύ πιθανό να είναι περιορισμένη σε σχέση με τα προηγούμενες καλοκαιρινές περιόδους. Κάτι αντίστοιχο πρόκειται να συμβεί στις περισσότερες γραμμές των Κυκλάδων, μιας και – για την ώρα- δεν έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για τη δρομολόγηση ταχυπλόων, με αποτέλεσμα, ο αρχικός προγραμματισμός του καλοκαιριού να γίνεται μόνο με συμβατικά πλοία πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.

Στην πορεία του καλοκαιριού, ανάλογα με την επιβατική ζήτηση, αλλά και με τους κανόνες που θα διέπουν το πλαίσιο εκτέλεσης των δρομολογίων της ακτοπλοΐας, ενδέχεται να ενισχυθούν τα δρομολόγια με ταχύπλοα, κάτι το οποίο κανείς δεν είναι σε θέση να προβλέψει με ακρίβεια στην παρούσα φάση.

Εξάλλου, επειδή βρισκόμαστε στις πρώτες ημέρες άρσης της απαγόρευσης των μετακινήσεων με πλοία, δεν έχουν ακόμη σταθεροποιηθεί τα δρομολόγια και παρουσιάζονται συνεχείς αλλαγές και τροποποιήσεις στα προγράμματα.

Επομένως, για τις πληροφορίες που σας μεταδίδουμε μέσα από το ρεπορτάζ, θα πρέπει να κρατάμε και τις σχετικές επιφυλάξεις. Με βάση τα δεδομένα που επικρατούν αυτή τη στιγμή, τα μοναδικά πλοία για τα οποία θα πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι θα εξυπηρετούν τη γραμμή της Σύρου είναι αυτά της εταιρίας Blue Star Ferries. Η εταιρία έχει ανακοινώσει τα θερινά της δρομολόγια στις περισσότερες γραμμές. Για την περίπτωση της Σύρου, δεν παρουσιάζονται ιδιαίτερες αλλαγές σε σχέση με το πρόγραμμα και τη συχνότητα των χειμερινών δρομολογίων. 

Συγκεκριμένα, από την Τετάρτη 3 Ιουνίου ξεκινά το καθημερινό πρωινό δρομολόγιο από Πειραιά για Σύρο – Τήνο – Μύκονο το Blue Star Paros, ενώ κάθε Τρίτη – Πέμπτη – Κυριακή, το Blue Star Naxos θα ταξιδεύει τα απογεύματα για Σύρο και Παροναξία. Τα δύο πλοία είναι τα μικρότερα σε χωριτικότητα της Blue Star Ferries κι αν αναλογιστούμε ότι το πρωτόκολλο μεταφοράς επιβατών μειώθηκε στο 50%, εύκολα αντιλαμβανόμαστε ότι οι μεταφορικές τους δυνατότητες είναι αισθητά περιορισμένες.

Επίσης, κάθε Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή, το Blue Star 2, θα εκτελεί απογευματινό δρομολόγιο στην παραδοσιακή γραμμή Πειραιά – Σύρου – Δωδεκανήσων.

Πέραν αυτών, από 2 Ιουλίου έως 7 Σεπτεμβρίου το λιμάνι της Σύρου θα προσεγγίζει κάθε Τετάρτη και Κυριακή το Blue Star Delos με απογευματινό δρομολόγιο από Πειραιά για Σύρο – Πάρο – Νάξο –Ίο – Θήρα Ανάφη (το δρομολόγιο επιστροφής, το πλοίο δεν προσεγγίζει την Σύρο). Το συγκεκριμένο δρομολόγιο βρίσκεται σε αναμονή έγκρισης από το Υπουργείο Ναυτιλίας.

Στα αρνητικά συγκαταλέγεται η διαφαινόμενη απώλεια του Blue Star Myconos, το οποίο αποχαιρετά την Σύρο από τις αρχές του Ιουνίου. Παραμένει στη γραμμή Πειραιά – Μυκόνου – Σάμου – Ικαρίας – Βορείου Αιγαίου, ωστόσο, αφαιρεί μόνο την Σύρο από τα δρομολόγιά του. Αυτό αναφέρεται στα επίσημα δρομολόγια της Blue Star Ferries.

Τέλος, η Σύρος θα διατηρήσει τη σύνδεσή της με το λιμάνι του Λαυρίου με δύο ή τρία δρομολόγια ανά εβδομάδα τα οποία θα εκτελούν τα πλοία Άρτεμις και Andros Jet.

Φως στον ορίζοντα για ενίσχυση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας του νησιού μέσα στο προσεχές καλοκαίρι, ενδεχομένως να υπάρξει μέσω του ταχυπλόου Worldchampion Jet της εταιρίας Sea Jets.  Στο ηλεκτρονικό πρόγραμμα δρομολόγιων, το Worldchampion Jet αναφέρεται ότι ξεκινά καθημερινά πρωινά δρομολόγια στη γραμμή Πειραιά – Μυκόνου – Νάξου – Θήρας από τις 15 Ιουνίου, ωστόσο, η συγκεκριμένη πληροφορία μόνο δεδομένη δε θα πρέπει να θεωρείται. Η εταιρία δεν έχει λάβει οριστικές αποφάσεις και με βάση τις συνθήκες που επικρατούν αυτή τη στιγμή, δεν θεωρείται πιθανή η έναρξη δρομολογίων τη συγκεκριμένη ημερομηνία.

Όπως αναφέρθηκε σε προηγούμενο δημοσίευμα, τα περισσότερα ταχύπλοα των ακτοπλοϊκών εταιριών παραμένουν παροπλισμένα και μόνο αν υπάρξουν σημαντικές διαφοροποιήσεις στις επικρατούσες συνθήκες θα ταξιδέψουν το φετινό καλοκαίρι.

Εν κατακλείδι, η γραμμή της Σύρου χρήζει ενίσχυσης, καθώς το πρόγραμμα δρομολογίων το οποίο έχει ανακοινωθεί δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για την τουριστική κίνηση του φετινού καλοκαιριού. Ας μην ξεχνάμε πως όλα τα παραπάνω δρομολόγια θα πραγματοποιούνται με μειωμένη κατά 50% μεταφορική δυνατότητα των πλοίων.

loading...