Ναυάγιο, Sea Diamond, επταμελή σύνθεση, Συμβούλιο της Επικρατείας

Σαν σήμερα (6/4/2020) κλείνουμε 13 χρόνια από τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond στην Καλντέρα της Σαντορίνης και δυστυχώς τίποτε δεν δείχνει να αλλάζει προς το καλύτερο σχετικά με τη βούληση της πολιτείας να αναγκάσει την πλοιοκτήτρια, ως υπεύθυνη του ναυαγίου, και τον αλληλασφαλιστικό της οργανισμό να προβεί στην ανέλκυσή του. Το ρυπογόνο ναυάγιο του Sea Diamond, συνεχίζει για 13 χρόνια να υποβαθμίζει το φυσικό μας περιβάλλον και παρά τις μελέτες και τις πραγματογνωμοσύνες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας τον τελευταίο καιρό, κανένας αρμόδιος δεν θέλει να ασχοληθεί με το θέμα.

Εν μέσω της κρίσης που έχει προκαλέσει παγκοσμίως η πανδημία ιού covid-19, ο κρατικός μηχανισμός δείχνει να έχει  ξεχάσει εντελώς τέτοιου είδους προβλήματα. Οι αρμόδιοι επιτελείς του Υπουργείου Ναυτιλίας δείχνουν να αγνοούν επιδεικτικά την απόφαση 1820/2019 του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με την οποία το ΥΕΝ έχει άμεση και αυτοτελή υποχρέωση να κινήσει τις διαδικασίες ανέλκυσης του Sea Diamond.

Όλοι μαζί δείχνουν να έχουν ξεχάσει πως ο υπουργός ναυτιλίας σταμάτησε το διαγωνισμό ανέλκυσης που ξεκίνησε η Δημόσια Αρχή Λιμένων (ΔΑΛ), με τη φθηνή δικαιολογία πως η διαδικασία πρέπει να κινηθεί από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας. Δείχνουν να λησμόνησαν κιόλας την κατάργηση της ΔΑΛ η οποία σύμφωνα με τον κ. Πλακιωτάκη αποτελούσε «τον κρατικό φορέα ναυαγιαιρέσεων, που υλοποιούσε 64 ταυτόχρονες ναυαγιαιρέσεις, ήτοι το μεγαλύτερο έργο ναυαγιαιρέσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και μάλιστα χωρίς κόστος για το Ελληνικό Δημόσιο…»,  ενώ ταυτόχρονα ουδείς οργανισμός φαίνεται να αναλαμβάνει τις αρμοδιότητές της.

Έτσι, η πολιτική ηγεσία συνεχίζει να ικανοποιεί τα συμφέροντα της πλοιοκτήτριας, η οποία καταδικάστηκε αμετάκλητα από το Ποινικό Δικαστήριο του Αρείου Πάγου με την απόφαση 515/2016, ενώ ταυτόχρονα κάνει ότι μπορεί για να ροκανίζει το χρόνο και να καθυστερεί την εξέλιξη του Αστικού Εφετείου Πειραιά, που εκδικάζει σε ανώτερο βαθμό την απόφαση 464/2014 του Αστικού Πρωτοδικείου, σύμφωνα με την οποία η πλοιοκτήτρια είχε υποχρεωθεί σε άμεση ανέλκυση του ναυαγίου του Sea Diamond με δικά της έξοδα και σε καταβολή αποζημίωσης 14 εκατομμυρίων ευρώ προς το Δήμο Θήρας και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Οι κάτοικοι της Σαντορίνης, πιστοί στο δίκαιο αγώνα μας εδώ και 13 χρόνια, για άλλη μια φορά καλούμε την πολιτεία να σεβαστεί την απόφαση 1820/2019 του Συμβουλίου της Επικρατείας και να εφαρμόσει τις διατάξεις του Νόμου 2881/2001, του άρθρου 24 του Συντάγματος, όσο και τις διατάξεις των Π.Δ. 55/1998 και 11/2002, προκειμένου να υποχρεώσει την πλοιοκτήτρια ως υπεύθυνη του ναυαγίου και τον αλληλασφαλιστικό της οργανισμό, να πληρώσουν για την ανέλκυση του Sea Diamond, η οποία είναι απαραίτητη και εφικτή σύμφωνα με τις πρόσφατες δικαστικές πραγματογνωμοσύνες!

 

                                   Μετά τιμής,

Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών

για την Ανέλκυση του Κ/Ζ Sea Diamond

loading...