Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων: Να δοθούν τα πραγματικά κενά στην ειδική αγωγή

0

Να δοθούν τα πραγματικά κενά στην ειδική αγωγή – Να γίνουν οι μεταθέσεις των συναδέλφων που έχουν τα τυπικά προσόντα στην ΕΑΕ

Μόνιμοι Διορισμοί στην Ειδική Αγωγή και για Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό με βάση τα πραγματικά κενά

.

Ύστερα από περίπου 10 χρόνια αδιοριστίας, Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας προσπαθούν να “μπαλώσουν’ με αλχημείες και διαδοχικά λάθη τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν στην ειδική αγωγή. Ύστερα από τα εκατοντάδες λάθη στους πίνακες που αναρτήθηκαν και την επικείμενη ταλαιπωρία στην οποία υποβάλλονται χιλιάδες συνάδελφοι, ανακοινώθηκαν οι πίνακες του προσοντολογίου και της σκληρής αξιολόγησης που απαξιώνει το βασικό πτυχίο και την προϋπηρεσία, χωρίς να κατοχυρώνεται κανένα δικαίωμα και παράλληλα δημιουργεί συνθήκες “κανιβαλισμού” και “αρένας” ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς. Το υπουργείο εφαρμόζει αντιδραστικές πολιτικές, χρησιμοποιώντας άλλη μια φορά την ειδική αγωγή και γενικότερα την εκπαίδευση, προκηρύσσοντας ελάχιστες θέσεις μπροστά στις βασικές ανάγκες των σχολείων, ενώ ΚΕΣΥ, ΕΔΕΑΥ και παράλληλη στήριξη αγνοήθηκαν τελείως.

    Επίσης, είναι απολύτως προβληματική η τροπολογία για τα Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) της Ειδικής Αγωγής που συνέταξε το ΥΠΑΙΘ και ψήφισε η Βουλή στις 14/11. Το βάρος της ειδικής αγωγής, ιδιαίτερα στη β/βάθμια εκπ/ση, έχει σηκωθεί όλα αυτά τα χρόνια κυρίως από αναπληρωτές συναδέλφους.Οι πολιτικές ηγεσίες του ΥΠΑΙΘ και ιδιαίτερα αυτή της ΝΔ, αντιλαμβάνονται το ζήτημα και εφαρμόζουν πολιτικές, σε συνδυασμό με τα διάφορα επιπλέον πωλούμενα προσόντα καιτους πολλαπλούς τρόπους πρόσληψης των αναπληρωτών. Έτσι εν μέσω μνημονίων δεν ευνόησαν μια ειδική αγωγή για όλα τα παιδιά που την χρειάζονται, αλλά έδρασαν καιροσκοπικά και οικοδόμησαν μια κατάσταση αδιαφανή, αντιτιθέμενων συμφερόντων, με πελατειακά χαρακτηριστικά. Πάνω σε αυτή τη λογική η τροπολογία:

Οδηγεί σε δραστική μείωση των οργανικών θέσεων στα σχολεία της β/βάθμιας κάτω από 300 μαθητές που είναι και τα περισσότερα, αλλά και στα πάνω από 300 που οδηγεί σε ανθρωποφαγία για μια θέση ανάμεσα στους μόνιμους και τους «όποτε» νεοδιοριζόμενους.

   Δεν απαντάει στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, όπου φοιτούν μαθητές με ειδικές ανάγκες και μαθησιακά προβλήματα, ενώ δημιουργεί και καθεστώς ανισοτήτων μεταξύ των ειδικοτήτων. Οι οργανικές θέσεις που θα δημιουργηθούν είναι πολύ λιγότερες από αυτές που απαιτούνται, ενώ πολλές φορές απορρίπτονται οι σχετικές αιτήσεις των σχολείων. Διεκδικούμεδημιουργία των ΤΕ χωρίς ύπαρξη κατώτερου ορίου, και ένας μαθητής αρκεί!

   Οι μνημονιακοί διορισμοί ειδικής αγωγής στη β/θμια φτάνουν τους 1642. Καταλαβαίνει κανείς ότι είναι ελάχιστοι, όταν υπάρχουν  1800 θέσεις ΣΜΕΑΕ και 3500 σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας, που όμως, όλες θα πρέπει να έχουν ένα τμήμα ένταξης και δεν το έχουν, φυσικά… Αν προστεθεί σε αυτά και η παράλληλη στήριξη, βρισκόμαστε πολύ μακριά από τις πραγματικές ανάγκες.

   Η σύσταση των όποιων οργανικών στα ΤΕ (περίπου 1350) είναι επίσης πολύ πίσω από τους αναπληρωτές που δουλεύουν φέτος στην ειδική: 2300 στη ΣΜΕΑΕ και τα ΤΕ και 1300 στην παράλληλη στήριξη. Είναι πασιφανές ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη να συσταθούν χιλιάδες ακόμα οργανικές και να καλυφθούν από μόνιμο προσωπικό, με μόνιμους διορισμούς.

   Τέλος, προβληματισμόπροκαλεί η διάταξη, που δίνει αναδρομική ισχύ «για την εξέταση εμπρόθεσμων αιτήσεων μετάθεσης σχ. έτους 2018-2019» στη σύσταση των οργανικών στα ΤΕ. Παρόλα αυτά, σίγουρα οι μετατιθέμενοι προηγούνται των μόνιμων διορισμών στην τοποθέτηση σε οργανική θέση. Απαιτούμε:

Να δοθούν οργανικές θέσεις στα Τμήματα ‘Ενταξης με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και τον αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών.

Nα δοθεί η δυνατότητα μετάθεσης στους συναδέλφους που έχουν τα τυπικά προσόντα στην ΕΑΕ.

Να εγκριθούν τώρα όλες οι αιτήσεις των σχολείων για τη δημιουργία νέων ΤΕ.

Να καλυφθούν όλες οι οργανικές θέσεις με μαζικούς και μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στην ειδική και στην γενική εκπαίδευση και για Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό.

Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους! Μονιμοποίηση όλων με βάση πτυχίο και προϋπηρεσία!

Πλήρη εργασιακά-ασφαλιστικά-συνδικαλιστικά  δικαιώματα αναπληρωτών. Ίσα δικαιώματα με μόνιμους.

Παλεύουμε για Δημόσιο, Δωρεάν, Ενιαίο και Δημοκρατικό 12χρονο Σχολείο, με δίχρονη προσχολική αγωγή για όλους τους μαθητές και όλους τους εκπαιδευτικούς.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος

 

 

Δημήτρης Παπαδημητρίου

Η Γενική Γραμματέας

 

 

Σοφία Κουτίδου