Εξεταστική και διασκέδαση: 4 πράγματα που μπορείς να κάνεις για να ξεκουράσεις το μυαλό

Κάνε ένα διάλειμμα από το διάβασμα, βγες μια βόλτα, πάνε σινεμά και ξεκουράσου

 

Κάθε εξεταστική περίοδος αποτελεί πονοκέφαλο για τους φοιτητές οι οποίοι καλούνται να διαβάσουν κεφάλαια ατελείωτα, να γράψουν εργασίες και να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις τους. Για να μην πελαγώσεις ωστόσο από το διάβασμα και να μην βρεθείς στα χαμένα λίγο πριν την μεγάλη ημέρα των εξετάσεων, φρόντισε εκτός από καλή και σωστή μελέτη να οργανώσεις τον χρόνο σου και να βρεις ενέργεια για δραστηριότητες οι οποίες θα σε ξεκουράσουν και θα σε ετοιμάσουν ψυχολογικά.

Δεν πρέπει να παραλείπουμε άλλωστε και το γεγονός πως το να κλειστεί κανείς μέσα στο σπίτι διαβάζοντας όλη μέρα μπορεί να αποφέρει εξίσου καταστροφικά αποτελέσματα με το να μην διαβάζει καθόλου. Η σωστή μελέτη λοιπόν, για να αποδώσει καρπούς, πρέπει να συνοδεύεται και από διασκέδαση ώστε να ξεκουράζεται το μυαλό και να απορροφά τις γνώσεις που λαμβάνει.

  1. Βγες με φίλους!

Ο καλύτερος τρόπος για να ξεχαστείς, να ξεκουράσεις τον νου σου και να ξεφύγεις λίγο από τις ατελείωτες σελίδες των βιβλίων είναι σίγουρα μια βόλτα με φίλους. Ένας απολαυστικός καφές και μια συζήτηση με τους φίλους θα σε βοηθήσει να καθαρίσεις το μυαλό σου από το πολύ διάβασμα, και να ξεκουράσεις το πνεύμα σου.

Μια βραδινή έξοδος για ένα χαλαρό ποτό ή μια βόλτα στο σινεμά αποτελούν εξίσου ευεργετικές επιλογές διασκέδασης που μπορούν να σε χαλαρώσουν και να σε γεμίσουν ενέργεια. Πρόσφατες έρευνες άλλωστε έχουν αποδείξει ότι η επαφή με τους φίλους μας, μας κάνει πιο παραγωγικούς, κάνει καλό στην υγεία μας και μας βοηθάει στο να είμαστε πιο ευτυχισμένοι και να νιώθουμε καλύτερα.

Αντί να περάσεις όλη τη μέρα στο σπίτι μέσα σε ένα δωμάτιο, μπροστά από μια οθόνη υπολογιστή διαβάζοντας, μπορείς να ξεκλέψεις μερικές ώρες για να πας στον κινηματογράφο και να απολαύσεις με τους φίλους σου μια από τις ταινίες που κυκλοφορούν.

Εάν πάλι επιλέγεις το αναγνωστήριο της βιβλιοθήκης για να βγάλεις την ύλη για την εξεταστική, μπορείς να δώσεις ραντεβού με κάποιον φίλο σου για ένα γρήγορο καφέ σε κάποιο κοντινό κυλικείο της Σχολής ή σε μια καφετέρια, ώστε να πείτε τα νέα σας και φυσικά να απασχολήσεις το νου σου με κάτι δημιουργικό όπως η επικοινωνία.

  1. Ασχολήσου με το χόμπι σου

Ένα λάθος που κάνουν αρκετοί φοιτητές κατά την εξεταστική περίοδο είναι πως αφιερώνουν όλη τους την ημέρα στο διάβασμα και αφήνουν πίσω τους άλλες δραστηριότητες, ιδιαίτερα μάλιστα καλές για την ψυχική τους υγεία. Εάν έχεις ένα χόμπι, ασχολείσαι με ένα άθλημα ή συνηθίζεις να περνάς πολλές ώρες σε λέσχες ανάγνωσης, σε εκθέσεις ζωγραφικής ή στο να παρακολουθείς σειρές φρόντισε ώστε να μην τα παρατήσεις όλα για το διάβασμα.

Σίγουρα η μελέτη σου την περίοδο των εξετάσεων πρέπει να είναι μεθοδική και συστηματική. Αυτό ωστόσο δεν σημαίνει πως πρέπει να παραμελείς τα χόμπι σου και τις δραστηριότητες που σε γεμίζουν ενέργεια.

Μπορείς να συνεχίσεις να μαθαίνεις μια ξένη γλώσσα, να ακούς την αγαπημένη σου μουσική, να παίζεις παιχνίδια στο PlayStation ή και στο διαδίκτυο, να παρακολουθείς αγώνες ή να παίζεις καζίνο online, όπως και τις υπόλοιπες καθημερινές ημέρες εκτός εξεταστικής περιόδου. Μείνε συγκεντρωμένος στο διάβασμά σου αλλά παράλληλα μερίμνησε ώστε να διατηρήσεις τα χόμπι σου ενεργεία, να καλλιεργείς τις δεξιότητές σου και να αποκτάς νέες και φυσικά να γεμίζεις τον χρόνο σου παραγωγικά και όχι μόνο με βιβλία, εξετάσεις και άγχη.

  1. Κάνε γιόγκα ή διαλογισμό

Ένας εύκολος τρόπος για να καθαρίσει το μυαλό σου από το πολύωρο διάβασμα είναι σίγουρα η γιόγκα και ο διαλογισμός. Μεταξύ άλλων, η γιόγκα μπορεί να βοηθήσει δραστικά στη μείωση του άγχους και της κατάθλιψης καθώς σύμφωνα με τους ειδικούς είναι χαλαρωτική, μειώνει την αρτηριακή πίεση και βοηθά στην αποβολή του στρες από τον οργανισμό.

Τι καλύτερο λοιπόν για έναν φοιτητική που περνά πολλές ώρες της ημέρας του διαβάζοντας, από ένα σύντομο διάλειμμα για γιόγκα και διαλογισμό. Με τον τρόπο αυτό μπορείς να μειώσεις και το άγχος σου για το αποτέλεσμα των εξετάσεων και να πας να γράψεις με λιγότερο στρες και καλύτερη ψυχολογία. Βάλε τη γιόγκα μέσα στο πρόγραμμά σου κατά την περίοδο των εξετάσεων και τα αποτελέσματα θα είναι εντυπωσιακά.

  1. Περπάτημα, τρέξιμο ή απλά μια βόλτα

Το καλύτερο φάρμακο για το άγχος και το στρες και ένας από το πιο αποτελεσματικούς και συνάμα διασκεδαστικούς τρόπους για την ψυχαγωγία του πνεύματος είναι σίγουρα η εξόρμηση στη φύση.

Ακόμη και εάν σπουδάζεις σε μια μεγάλη πόλη γεμάτη πολυκατοικίες και τσιμέντα, σίγουρα κάπου κοντά θα υπάρχει ένα πάρκο και μια πηγή πρασίνου. Άσε στην άκρη για λίγο το διάβασμα και βγες για ένα περπάτημα, τρέξιμο ή απλά μια βόλτα κοντά στη φύση για να βοηθήσεις το μυαλό σου να ξεχαστεί και να χαλαρώσει. Μην ξεχνάς άλλωστε πως το περπάτημα σώζει ζωές και μπορείς να επωφεληθείς από τις ευεργετικές του ιδιότητες.

Η επαφή με το πράσινο και το περιβάλλον είναι ιδιαίτερα ευεργετική καθώς χαλαρώνει τον οργανισμό και βοηθά δραστικά στη μείωση του άγχους. Εάν πάλι βαριέσαι το περπάτημα ή συχαίνεσαι το τρέξιμο μπορείς απλά να πας στο πάρκο και να κάτσεις σε ένα παγκάκι είτε με το βιβλίο σου είτε με φίλους ή το κινητό σου. Βρες λίγο χρόνο για εσένα μέσα στη μέρα και ξόδεψέ τον στη φύση.

Εάν νιώθεις ότι θα προτιμούσες να βλέπεις σειρές, να παίζεις παιχνίδια στο διαδίκτυο και καζίνο online ή θα ήθελες να μείνεις απλά σπίτι συνεχίζοντας το διάβασμα, σκέψου ότι μπορείς να τα κάνεις όλα αυτά και από το πάρκο. Πάρε το βιβλίο σου και πάνε να διαβάσεις εκεί ή το κινητό σου και βγες να παίξεις έξω, ώστε να αλλάξεις παραστάσεις και φυσικά να ξεχαστείς, ξεκουράζοντας το μυαλό σου.