H Fraport άλλαξε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Τι γίνεται με τις επενδύσεις σε Μύκονο και Σαντορίνη

0

Οι πρόσφατες μεγάλες καθυστερήσεις στα ελληνικά αεροδρόμια, εξαιτίας των παθογενειών συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίες, θα μπορούσαν να είναι πολύ μεγαλύτερες εάν πολλά από αυτά δεν είχαν αποκρατικοποιηθεί. Οι ανεπαρκείς και ασυντήρητες υποδομές και η εικόνα εγκατάλειψης που μέχρι το 2017 δέσποζε στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια έχουν αρχίσει να αλλάζουν. Και ούτε ένα λεπτό αργότερα από ό,τι χρειαζόταν: η μεγάλη αύξηση της κίνησης των επιβατών που σημειώθηκε τα τελευταία χρόνια θα ήταν αδύνατο να εξυπηρετηθεί χωρίς τις αναβαθμίσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη. Περισσότερα τετραγωνικά χώρων, περισσότερα check-in points, περισσότερα σημεία ελέγχου ασφαλείας, περισσότερες θύρες πρόσβασης, περισσότεροι χώροι για τα αεροσκάφη, καλύτεροι διάδρομοι, καλύτερες υπηρεσίες, περισσότεροι εμπορικοί χώροι.

Στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece τo 2018 σημειώθηκε ρεκόρ κίνησης με 29,877 εκατ. επιβάτες έναντι 27,433 εκατ. το 2017 (+8,9%). Ο αριθμός των επιβατών εσωτερικού της Fraport Greece σημείωσε οριακή μόνον αύξηση της τάξεως του 1,2% στα 6,962 εκατ., αλλά ο αριθμός των διεθνών επιβατών αυξήθηκε κατά 11,5% στα 20,55 εκατομμύρια. Σαντορίνη και Μύκονος ξεχωρίζουν για τις θετικές τους επιδόσεις με αύξηση επιβατών κατά 16,8% και 15,6% αντιστοίχως. Η άνοδος, αν και με μικρότερους ρυθμούς συνεχίζεται και φέτος. Αλλά τα προβλήματα υπάρχουν ακόμα και μένει να γίνουν πολλά μέχρι να γυρίσουν οριστικά σελίδα και να μπουν σε μια νέα εποχή.

Στα 14 αεροδρόμια τα κατασκευαστικά έργα συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό, ακόμα και εν μέσω υψηλής τουριστικής περιόδου.

Στα τέλη του Ιουνίου παρουσιάστηκε σε εκδήλωση της εταιρείας ο νέος αρχιτεκτονικός σχεδιασμός του αεροδρομίου Μυκόνου, ο οποίος άλλαξε από τον αρχικό για να εναρμονίζεται με την κυκλαδίτικη αισθητική του περιβάλλοντος χώρου. Πέρα από την εξωτερική όψη, οι αλλαγές που έρχονται για το αεροδρόμιο του διασημότερου νησιού της χώρας είναι πολλές. Κατ’ αρχάς, η επέκταση κατά 3.450 τ.μ. και η ανακαίνιση του αεροσταθμού, παράλληλα με την εγκατάσταση όλων των σύγχρονων συστημάτων και οι αυξήσεις σε check-in, σημεία ελέγχου και πυλών. Επίσης, πραγματοποιήθηκε ολική ανακατασκευή του διαδρόμου απογείωσης-προσγείωσης και κατασκευάζεται ο νέος πυροσβεστικός σταθμός. Αξίζει να σημειωθεί, ότι τον φετινό Ιούλιο η Μύκονος σημείωσε αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 10,4% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι.

Στη γειτονική Σαντορίνη συντελείται μια μάλλον αδιανόητη, με βάση τη χωροταξία και δόμηση του νησιού, επέκταση 12.900 τ.μ. Με την ολοκλήρωση των εργασιών, η οποία χωρίς απρόοπτα αντί για το 2021 θα επιτευχθεί στα τέλη του 2020, θα προκύψουν 115% περισσότερα check-in, διπλασιασμός των ιμάντων παραλαβής αποσκευών μαζί με εγκατάσταση μοντέρνου συστήματος ελέγχου και διαχείρισής τους, 20% αύξηση του αριθμού πυλών, 250% αύξηση των σημείων ασφαλείας, ενώ θα αναπλαστεί ο περιβάλλων χώρος και το πάρκινγκ για το κοινό που μόνο τον Ιούλιο του 2019 ανήλθε σε 1.273.337 άτομα.

kathimerini.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here