Προχωρά η ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας – Κύπρου: Πόσες ώρες το ταξίδι, πόσο το εισιτήριο και πότε θα γίνει

0

Προσπάθειες για λειτουργία ακτοπλοϊκής σύνδεσης Κύπρου – Ελλάδας μέχρι το καλοκαίρι του 2020. Πόσες ώρες θα διαρκεί το ταξίδι και πότε θα γίνει.

Προσπάθεια του Υφυπουργείου Ναυτιλίας είναι όπως η ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας τεθεί σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2020. Το θέμα της σύνδεσης συζητήθηκε ενώπιον της Επιτροπής Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, όπου προσκλήθηκαν να παραστούν η Υφυπουργός Ναυτιλίας Νατάσα Πηλείδου και ο Υφυπουργός Τουρισμού Σάββας Περδίος.Το κράτος θα επιχορηγήσει τη σύνδεση αλλά όχι το εμπορικό της κομμάτι.

Η κ. Πηλείδου είπε ότι η προσπάθεια είναι να ολοκληρωθεί η διαδικασία πριν το καλοκαίρι για να υλοποιηθεί η σύνδεση το 2020.

Το εισιτήριο θα είναι φθηνότερο από το αεροπορικό. Επίσης, εξετάζεται το θέμα του ενδιάμεσου σταθμού, πχ όπως η Ρόδος.

Η συχνότητα του δρομολογίου θα είναι μια φορά την εβδομάδα από Μάη μέχρι Σεπτέμβρη και τους χειμερινούς μήνες μια φορά το δεκαπενθήμερο. Το ταξίδι θα διαρκεί 30 ώρες.

Το πιθανότερο λιμάνι που θα εξυπηρετεί το δρομολόγιο στην Κύπρο θα είναι εκείνο της Λεμεσού.

Ο Πρόεδρος της Βουλής Δημήτρης Συλλούρης προήδρευσε για λίγο της Επιτροπής και αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο ενδιαφέρον της Αιγύπτου για επέκταση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης καλύπτοντας και την Αλεξάνδρεια, ένα θέμα που προέκυψε κατά την πρόσφατη επίσκεψη αντιπροσωπείας της Βουλής στη χώρα αυτή.

Ο κ. Περδίος είπε ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση είναι σημαντική για εισερχόμενο τουρισμό από την Ελλάδα και σημείωσε ότι υπάρχουν περιθώρια ακτοπλοϊκής σύνδεσης και με άλλες χώρες όπως το Ισραήλ, ο Λίβανος και η Αίγυπτος και είπε ότι εάν ευδοκιμήσουν αυτές οι προσπάθειες το Υπουργείο σκοπεύει να συμβάλει με δικές του προσπάθειες σε ό,τι αφορά τα κοινά πακέτα με τις γειτονικές χώρες.

Το Υπουργείο εργάζεται για καθορισμό συγκεκριμένων θεματικών που αφορούν κοινά πακέτα με γειτονικές χώρες, είπε.

Ο κ. Περδίος είπε ότι παρατηρείται μείωση στις αφίξεις αλλά και στα έσοδα από τον τουρισμό φέτος με κύριες αιτίες το Brexit και την απώλεια αεροπορικών θέσεων από τη Γερμανία, ενώ και η ρωσική αγορά η οποία φέτος κινείται στα ίδια επίπεδα, μπορεί να αντιμετωπίσει προβλήματα λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης της Τουρκίας.

Για το λόγο αυτό, είπε, το Υφυπουργείο εργάζεται για προσέλκυση και άλλων αγορών καθώς και τα κοινά προγράμματα με άλλες χώρες.

Μέχρι τώρα η μείωση είναι σχεδόν στο 1% και δύσκολη χρονιά προβλέπεται να είναι και το 2020 με το Υφυπουργείο να λαμβάνει μέτρα.

Τα έσοδα από τον τουρισμό μπορεί φέτος να μειωθούν κατά 5%.

Ο κ. Περδίος ενημέρωσε την Επιτροπή για το επιχειρησιακό πλάνο δεκαετίας το οποίο έχει ετοιμαστεί και το οποίο κατατέθηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο τον Ιούνιο με βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο πλάνο.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ανδρέας Κυπριανού είπε ότι τα νέα με την ακτοπλοϊκή σύνδεση είναι καλά και το θέμα βρίσκεται σε καλό δρόμο. Υπάρχει η ελπίδα, είπε, ότι μπορεί να μπει σε λειτουργία η γραμμή αυτή στην επόμενη τουριστική περίοδο.

Ολοκληρώθηκε η μελέτη σε σχέση με την σύνδεση και υπάρχει η συζήτηση με τον έφορο κρατικών ενισχύσεων για να δούμε πώς μπορεί να ολοκληρωθεί η επιτυχία της χρηματοδότησης της γραμμής που θα βοηθήσει και το τουριστικό προϊόν, ανέφερε.

Είπε ότι ο Υφυπουργός Τουρισμού τόνισε το ενδιαφέρον του υφυπουργείου για τη σύνδεση και τα κοινά πακέτα που πρέπει να αναπτυχθούν με Αίγυπτο, Ιορδανία, Λίβανο και Ισραήλ. Ο κ. Κυπριανού χαιρέτισε την ολοκλήρωση του επιχειρησιακού πλάνου του Υφυπουργείου και είπε ότι η Επιτροπή θα ενημερωθεί για το πλάνο αυτό στις 17 Σεπτεμβρίου από τον Υφυπουργό.

Ο κ. Κυπριανού αναφέρθηκε και στην ολοκλήρωση της συζήτησης της πρότασης νόμου για τις καταχρηστικές ρήτρες σε επιχειρηματικές συμβάσεις. Η απόφαση της Επιτροπής, είπε, είναι όπως την Παρασκευή πάει στην ολομέλεια η πρόταση νόμου που θα επεκτείνει την προστασία από καταχρηστικές ρήτρες και στις πολύ μικρές επιχειρήσεις. Σήμερα ισχύει η νομοθεσία που προστατεύει τον καταναλωτή από καταχρηστικές ρήτρες και αυτή η προστασία επεκτείνεται με την συγκεκριμένη πρόταση νόμου και στις μικρές επιχειρήσεις.

Ο κ. Κυπριανού αναφέρθηκε και στο άλλο θέμα που συζητήθηκε και αφορά στην δυνατότητα του Υπουργικού Συμβουλίου να επεκτείνει την περίοδο έρευνας για την ανακάλυψη κοιτασμάτων υδρογονανθράκων στον εκάστοτε αδειούχο κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Το θέμα οδηγείται για ψήφιση ως κατεπείγον στην ολομέλεια την Παρασκευή.

Είπε ότι η επέκταση της περιόδου έρευνας δεν έχει χρονικά όρια, θα είναι απεριόριστη μέχρις ότου οι εταιρείες ολοκληρώσουν τις υποχρεώσεις τους με βάση τη συμφωνία. Σημείωσε ότι πρόκειται για ένα θέμα που δεν άπτεται μόνο της ενέργειας αλλά έχει και πολιτική πτυχή.

Σε ό,τι αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση, είπε ότι είναι αδιανόητο να εξαρτάται ο κόσμος από τις ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες για να ταξιδέψει και είπε ότι το ΑΚΕΛ θεωρεί ότι η επαναλειτουργία της θαλάσσιας επιβατικής συγκοινωνίας μεταξύ Λεμεσού και Πειραιά θα αυξήσει το τουριστικό ρεύμα και χαιρέτισε το γεγονός ότι η Υφυπουργός Ναυτιλίας πήρε το θέμα ζεστά όπως είπε και το προωθεί.

Αναφορικά με την πρόταση νόμου της Επιτροπής για προστασία φυσικών προσώπων και πολύ μικρών επιχειρήσεων από καταχρηστικές ρήτρες σε επιχειρηματικές συμβάσεις, είπε ότι η Επιτροπή σήμερα παρά τις αντιδράσεις την προωθεί στην ολομέλεια την Παρασκευή και εξέφρασε την ελπίδα κανένα κόμμα να μην ζητήσει την αναβολή της ψήφισης και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας να μην προχωρήσει στην αναπομπή της αν πραγματικά θέλει να προστατεύσει τους πολίτες και όχι τις τράπεζες, όπως είπε.

Ο βουλευτής του ΔΗΚΟ Άγγελος Βότσης μίλησε για το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης εκφράζοντας την ελπίδα να υλοποιηθεί το επόμενο καλοκαίρι. Όσον αφορά τον τουρισμό είπε ότι η μικρή μείωση οφείλεται στο Brexit και στην απώλεια θέσεων από τη Γερμανία και ότι το επιχειρησιακό πλάνο θα παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο στην Επιτροπή, ούτως ώστε η Επιτροπή να μπορεί να παρακολουθεί την εξέλιξη των στόχων.

Ο βουλευτής της ΕΔΕΚ Ηλίας Μυριάνθους αναφέρθηκε στη μείωση 1% στο τουριστικό προϊόν και είπε ότι τους μήνες αιχμής το καλοκαίρι θα αναμένεται περαιτέρω μείωση. Το 2020, είπε, λέχθηκε στην Επιτροπή ότι γίνονται προσπάθειες αύξησης των πτήσεων για μεταφορά τουριστών κατά κύριο λόγο από την Κεντρική Ευρώπη.

Για το νομοσχέδιο για τους υδρογονάνθρακες είπε ότι θα δοθεί το δικαίωμα του Υπουργικού Συμβουλίου να δίδει μέσα από δικαιολογημένες θέσεις την παράταση στις εταιρείες να ολοκληρώσουν το ερευνητικό τους πρόγραμμα. Για τις καταχρηστικές ρήτρες είπε ότι ομόφωνα η Επιτροπή οδηγεί την πρόταση νόμου την Παρασκευή στην ολομέλεια μια πρόταση που ολοκληρώθηκε με την συμβολή του Χρηματοοικονομικού Επιτρόπο

enews24.gr