Προβληματισμοί για την εξέλιξη της φετινής τουριστικής χρονιάς

0

Προβληματισμοί για την εξέλιξη της φετινής τουριστικής χρονιάς

Η Ελλάδα, ως ταξιδιωτικός προορισμός εισέρχεται εφέτος σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό πεδίο. Η δυναμική διείσδυση της Κροατίας στην αμερικανική αγορά, η επανάκαμψη της Αιγύπτου και της Τυνησίας  στο προσκήνιο των χωρών υποδοχής τουριστών , οι άγνωστες, προς το παρόν, επιπτώσεις στη βρετανική ζήτηση λόγω του BREXIT και  η ενίσχυση της ζήτησης για Τουρκία λόγω της υποτίμηση της  λίρας ,επιβάλλουν αναπροσαρμογή και ένταση της προσπάθειας τόσο για τη διατήρηση του μεριδίου της διεθνούς τουριστικής αγοράς  όσο και για την προσέγγιση νέων χωρών αποστολής τουριστών.

Η ανησυχία δεν περιορίζεται μόνο στην ελληνική επικράτεια. Όπως επισήμαναν ειδικοί στην τουριστική έκθεση της Μαδρίτης, η εφετινή χρονιά θεωρείται αβέβαιη  ακόμα και  για τον ισπανικό τουρισμό μετά τη δυναμική επαναφορά της Τουρκίας και τη σταθερότητα στην Αίγυπτο, την Τυνησία και το Μαρόκο.

Το 2019 , συνεπώς, θα μετρηθούν οι δυνάμεις των προορισμών με βάση τα θεμέλια που έχουν βάλει στη διεθνή αγορά, χωρίς να επικαρπωθούν  πλέον τις τυχόν απώλειες των ανταγωνιστών τους. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται σοβαρός σχεδιασμός με προγράμματα διείσδυσης και όχι με επιφανειακές επαφές, απλά και μόνο για να δημιουργούν εντυπώσεις.

Ήρθε πλέον το πλήρωμα του χρόνου όπου η κλασσική μορφή ταξιδιών παραχωρεί τη θέση της σε εξειδικευμένα πακέτα, με βάση τις επιθυμίες και τις ανάγκες των ταξιδιωτών.

Ο θεματικός Τουρισμός, συνεπώς, είναι πλέον περισσότερο παρά ποτέ επίκαιρος  και στη βάση αυτή θα πρέπει να προσαρμοστεί και η προβολή κάθε περιοχής ανάλογα με τα στοιχεία του τουριστικού προϊόντος που διαθέτει.

Οι πρώτες ενδείξεις για το 2019 οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες δεν αναζητούν διακοπές στην Ευρώπη, με 6 στους 10 προορισμούς που σημειώνουν τη μεγαλύτερη αύξηση να βρίσκονται εκτός της ηπείρου (Φιλιππίνες +40%, Ναμίμπια +43% κτλ.).  Αν σε αυτό , προστεθούν οι προσαρμογές σε πτητικό επίπεδο και οι διαδικασίες εισόδου των ταξιδιωτών στις χώρες της ΕΕ , είναι αντιληπτό πόσο θα δοκιμαστεί ο βρετανικός τουρισμός που, ειδικά, για την Ελλάδα, αποτελεί βασικό πυλώνα στήριξης.

Τα παραπάνω δεν αποτελούν μια απαισιόδοξη παρουσίαση της εξέλιξης της κίνησης για τη χώρα μας. Υπέχουν όμως θέση σοβαρού προβληματισμού τόσο σε κεντρικό όσο και σε τοπικό επίπεδο. Και είναι βέβαιο ότι κερδισμένοι θα είναι εφέτος οι προορισμοί που έσπευσαν τα προηγούμενα χρόνια να βάλουν  γερές βάσεις στη διεθνή αγορά.

 

ΝΟΤΗΣ ΜΑΡΤΑΚΗΣ